Підтримка батьків у період підготовки одинадцятикласників до ЗНО

1. Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання дітей.

2. В екзаменаційний період дуже важливе харчування випускників. Воно має бути повноцінним. Підліткам слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, у волоських горіхах.

3. Споживання на добу до 8 склянок рідини позитивно впливає на організм, зокрема, покращується робота нирок, вони краще протидіють урологічним інфекціям. При цьому корисно пити звичайну воду, натуральні соки. Вживання кави не підвищує працездатності, підсилює стрес, викликає сильну сечогінну дію, що призводить до зневоднення організму і підвищеної роздратованості.

4. Звертайте увагу на посуд, з якого їдять ваші діти. Краще, аби він був золотавий. Цей колір заспокоює нервову систему, концентрує увагу, покращує настрій і пам'ять.

5. Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв'язувати їх. Займіть позицію «друга» для своїх синів і дочок.

Як краще підготуватися до іспитів

Приберіть усе зайве і те, що відволікає вашу увагу від безпосередньої мети – підготовки до іспиту. Заховайте від себе книжки, диски, відключіть телефон. Скажіть собі: з 9-ої до 12-ої дня я вивчаю стільки-то.

Почніть вчити з важких, незрозумілих тем, а легкі залишайте під кінець. Якщо складну тему відкладати на потім, вона висітиме, не даючи вам спокою. В результаті якість запам’ятовування тем, які даються складно, різко знижується, якщо не зводиться до нуля.

Справжня мета навчання – не повторювання, а використання. Не тримайте знання в собі, як в сейфі. Можете час від часу робити репетицію іспиту.

Запам’ятовувати матеріал треба осмислено, а не механічно. Не зубріть – це довго і дає ускладнення: варто перехвилюватися, забути хоч одне слово, як текст, вивчений таким способом, зітреться. Краще двічі прочитати та переказати, ніж п’ять разів прочитати без переказу. Встановіть логічну послідовність. Розбийте матеріал на смислові частини та знайдіть в кожній ключову фразу.

Чергуйте розумову діяльність з фізичною. Не доводьте себе до повного знесилення й упаду сил. Не забувайте, що відпочинок теж необхідний.

Почніть вчити матеріал зранку, поки „свіжа” голова.

Як краще запам'ятовувати матеріал.

Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому

завчений матеріал краще розбити на смислові шматки, стараючись, щоб їх кількість не перевищувала сім. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати і узагальнювати, виражаючи головну думку однією фразою.

Не слід поспішати запам'ятовувати складний текст не розібравшись в його внутрішніх зв'язках, не зрозумівши хід міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.

Використовуйте асоціації. Метод локальної прив'язки, або «метод місця» складається з побудови ряду, що запам'ятовується та об'єктів іншого ряду - опорного, складається з добре знайомих або легко завчених об'єктів. Послідовність об'єктів в опорному ряду організована так, що жорстко зумовлений порядок їх перерахування. На практиці таким опорним поряд може служити послідовність кімнат в своїй квартирі, будинків на своїй вулиці і так далі. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, щоб зіставити з ними елементи завченого ряду. Отже, якщо в заученому матеріалі мало внутрішніх зв'язків – озирніться навколо. Представивши в пам'яті обстановку, в якій ви вивчали матеріал, ви пригадаєте і його, тому що отримані одночасно враження мають властивості викликати один одного.

Як повторювати? Переказ тексту своїми словами приводить до кращого його запам'ятовування, чим багатократне читання, оскільки це активна, організована метою розумова робота. Взагалі кажучи, будь-яка аналітична робота з текстом приводить до його кращого запам'ятовування. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу і так далі

Конспектування тексту можна сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми типу «зірки», «дерева», «дужки» і тому подібне. При цьому сприйняття і якість запам'ятовування значно поліпшуються за рахунок більшої образності запису.

Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більш, ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх, повторюючи по вищенаведеній схемі.

Напередодні іспиту

Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не треба себе перевтомлювати. Навпаки, з вечора перестань готуватися, прийми душ, зроби прогулянку. Виспися якнайкраще, щоб встати таким, що відпочив, з відчуттям свого здоров'я, сили, "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, в якій потрібно проявити себе, показати свої можливості і здібності.

Декілька порад, які можуть допомогти вам уникнути переживання:

1. Запишіть на листі паперу, що вас турбує. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. На той час, можливо, проблема вирішиться сама собою або вам вдасться знайти розумне рішення.

2. Запитайте себе: «Чи допомагають переживання справитися з ситуацією?»

Коли ви зрозумієте, що не допомагають, придумайте що-небудь, що дійсно могло б допомогти.

3. Якщо ви можете порадитися з батьками, то зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або з нею. Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як справитися з вашим неспокоєм.

4. Пам'ятайте: неспокій – це емоція, а не метод вирішення проблем.

5. Якщо ваші переживання стали нав'язливими, то зверніться до вашого шкільного психолога.

Кiлькiсть переглядiв: 407