STEM-освіта шлях у майбутнє: від теорії до практики

2019-12-31

/Files/images/1stem/steam-education-1000x576.jpg

Стрімкі зміни - одна з основних характеристик сучасного суспільства. Інтенсивне впровадження прогресивних технологій в усі сфери життя зумовило безупинне вдосконалювання людської діяльності. Зростає потреба в нових формах освіти, навчання, набутті навичок.

Основною ідеєю нової української школи є школа для сучасного життя в сучасному суспільстві. Критичне мислення, медіа грамотність, вміння аналізувати є необхідними характеристиками успішної людини сьогодні. І саме сьогодні ми часто чуємо про STEM-освіту, STEM-технології, STEM-лабораторії тощо.

То що ж таке STEM? Чому саме STEM? Чим STEM відрізняється від звичайної школи?

Саме ці питання обговорювалися на засіданні педагогічної ради Костринського ліцею, яке відбулося 30 січня 2019 року. Метою засідання було: поглиблення знань про інноваційні технології навчання, а саме, STEM-освіту, як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів, обмін досвідом з їх використання, обґрунтування доцільності впровадження STEM-освіти в освітній процес, аналіз готовності вчителя до інноваційної діяльності.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Крив’яник О.В. розпочала засідання з обговорення актуальних проблем щодо впровадження STEM-освіти в освітній процес та запропонувала кілька прикладів, які можна використовувати на уроках і таким чином дати можливість дітям самостійно знайти шляхи вирішення проблеми, застосувавши наявні знання, здійснивши експеримент і, можливо, зробивши помилки. Ольга Василівна запропонувала педагогам самим стати дослідниками та зануритися у цікавий світ експериментів.

В процесі роботи учасники засідання були поділені на три групи, кожна з яких виконувала своє завдання (один з елементів STEM-освіти), а саме:

1. «Storytelling» – створення героїв казки та її презентація.

2. «Мистецтво кольору» - вправи на сприйняття кольору: колір та контрасти, зміна кольору в просторі, психоемоційне сприйняття кольору.

3. «Подарунок на свята» з використанням Lego.

Ковач О.В., вчителька 2 класу, запропонувала колегам сконструювати будинок своєї мрії у 3D (Lego). І як результат – утворилася ціла вулиця неймовірно цікавих будиночків.

Вчителька хімії, Качмар І.І., ознайомила присутніх з проектом дослідження опалого листя як одного із джерел енергії.

Дружня, весела, творча атмосфера дозволила ознайомитися із окремими елементами впровадження STEM-освіти в освітній процес та сприяла активному обміну досвідом. Усі учасники педагогічної ради отримали неоціненні враження та емоції.

Звичайно, STEM як напрям в освіті, безперечно, найпрогресивніший.

Результативність STEM говорить про те, що його повне введення в освітній простір лише проблема часу. STEM спонукає дитину розвивати свої здібності, а не зазубрювати інформацію. Це технологія практики та досліджень.

/Files/images/1stem/DSC00169.JPG/Files/images/1stem/DSC00171.JPG
/Files/images/1stem/DSC00172.JPG/Files/images/1stem/DSC00174.JPG
/Files/images/1stem/DSC00177.JPG/Files/images/1stem/DSC00181.JPG
/Files/images/1stem/DSC00187.JPG/Files/images/1stem/DSC00192.JPG
/Files/images/1stem/DSC00196.JPG/Files/images/1stem/DSC00197.JPG
/Files/images/1stem/DSC00198.JPG/Files/images/1stem/DSC00202.JPG
/Files/images/1stem/DSC00205.JPG/Files/images/1stem/DSC00207.JPG
/Files/images/1stem/DSC00214.JPG/Files/images/1stem/DSC00216.JPG
/Files/images/1stem/DSC00223.JPG/Files/images/1stem/DSC00224.JPG
/Files/images/1stem/DSC00227.JPG/Files/images/1stem/DSC00231.JPG
/Files/images/1stem/DSC00234.JPG/Files/images/1stem/DSC00235.JPG
/Files/images/1stem/DSC00236.JPG/Files/images/1stem/DSC00237.JPG
/Files/images/1stem/DSC00241.JPG/Files/images/1stem/DSC00244.JPG
/Files/images/1stem/DSC00254.JPG/Files/images/1stem/DSC00256.JPG
/Files/images/1stem/DSC00258.JPG/Files/images/1stem/DSC00265.JPG
/Files/images/1stem/DSC00269.JPG/Files/images/1stem/DSC00291.JPG
/Files/images/1stem/DSC00300.JPG/Files/images/1stem/DSC00302.JPG
Кiлькiсть переглядiв: 1983