2019-12-31
Стрімкі зміни - одна з основних характеристик сучасного суспільства. Інтенсивне впровадження прогресивних технологій в усі сфери життя зумовило безупинне вдосконалювання людської діяльності. Зростає потреба в нових формах освіти, навчання, набутті навичок.
Основною ідеєю нової української школи є школа для сучасного життя в сучасному суспільстві. Критичне мислення, медіа грамотність, вміння аналізувати є необхідними характеристиками успішної людини сьогодні. І саме сьогодні ми часто чуємо про STEM-освіту, STEM-технології, STEM-лабораторії тощо.
То що ж таке STEM? Чому саме STEM? Чим STEM відрізняється від звичайної школи?
Саме ці питання обговорювалися на засіданні педагогічної ради Костринського ліцею, яке відбулося 30 січня 2019 року. Метою засідання було: поглиблення знань про інноваційні технології навчання, а саме, STEM-освіту, як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів, обмін досвідом з їх використання, обґрунтування доцільності впровадження STEM-освіти в освітній процес, аналіз готовності вчителя до інноваційної діяльності.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Крив’яник О.В. розпочала засідання з обговорення актуальних проблем щодо впровадження STEM-освіти в освітній процес та запропонувала кілька прикладів, які можна використовувати на уроках і таким чином дати можливість дітям самостійно знайти шляхи вирішення проблеми, застосувавши наявні знання, здійснивши експеримент і, можливо, зробивши помилки. Ольга Василівна запропонувала педагогам самим стати дослідниками та зануритися у цікавий світ експериментів.
В процесі роботи учасники засідання були поділені на три групи, кожна з яких виконувала своє завдання (один з елементів STEM-освіти), а саме:
1. «Storytelling» – створення героїв казки та її презентація.
2. «Мистецтво кольору» - вправи на сприйняття кольору: колір та контрасти, зміна кольору в просторі, психоемоційне сприйняття кольору.
3. «Подарунок на свята» з використанням Lego.
Ковач О.В., вчителька 2 класу, запропонувала колегам сконструювати будинок своєї мрії у 3D (Lego). І як результат – утворилася ціла вулиця неймовірно цікавих будиночків.
Вчителька хімії, Качмар І.І., ознайомила присутніх з проектом дослідження опалого листя як одного із джерел енергії.
Дружня, весела, творча атмосфера дозволила ознайомитися із окремими елементами впровадження STEM-освіти в освітній процес та сприяла активному обміну досвідом. Усі учасники педагогічної ради отримали неоціненні враження та емоції.
Звичайно, STEM як напрям в освіті, безперечно, найпрогресивніший.
Результативність STEM говорить про те, що його повне введення в освітній простір лише проблема часу. STEM спонукає дитину розвивати свої здібності, а не зазубрювати інформацію. Це технологія практики та досліджень.